Stránky

sobota 9. června 2012

Contagion - recenze [4/5]

Gwyneth Paltrow si z Hong Kongu přiveze neznámou nemoc a brzy po návratu domů zemře. Podobný osud potkává i další lidi a WHO začne větřit, protože se asi nejedná o jen tak ledajakou rýmičku. Kolik lidí se nakazí? Kolik jich zemře? Je nákaza způsobená virem Bieber fever? Samé otázky.

Z popisu je zřejmé, že se jedná o tematicky podobný snímek jako Perfect Sense. Přesto si Soderbergh s látkou poradil o dost lépe než David Mackenzie. Nesoustředí se jen na dvojici nezajímavých lidí, ale sleduje vývoj epidemie z více pohledů.Ve filmu tak není tolik hluchých míst, které by bylo potřeba zaplnit rádoby uměleckými záběry na moře a prsa Evy Green. Tento přístup s sebou přináší ale i různé problémy.

Zejména se jedná o to, že některým zápletkám nebyl poskytnut prostor, který by si zasloužily. Ono vměstnat šest nebo sedm příběhů do 105 minut není žádná sranda. Ideální by z mého pohledu bylo snížení počtu dějových linií na tři (WHO, média a rodina) a moc do toho nezamotávat různé únosy v Číně a rozdávání jídla v Chicagu. Režisér už rozehraný příběh prostě neopustí a dochází tak třeba k tomu, že Mattu Damonovi se všechno zajímavé stane v prvních 20 minutách filmu a pak už do závěrečných titulků jen brání své dceři ve styku s nějakým klukem ze sousedství.

Na druhou stranu se pořád něco děje a je zajímavé sledovat, jak různými způsoby prožívá epidemii vedení WHO a obyčejní lidé TM v různých koutech světa. Jen upozorňuji, že film obsahuje záběry masové hysterie, demence a závisti. Nedoporučuji jej tedy lidem se slabším žaludkem.

Ve filmu objevuje mnoho hvězd a známých tváří. Mimo již zmíněných to jsou například Laurence Fishbourne, Marion Cotillard, Elliot Gould, Jennifer Ehle nebo Kate Winslet. Zajímalo by mě, jak se Soderberghovi vždy podaří do svých filmů sehnat tolik hvězd najednou, ale je vidět, že to s nimi umí velmi dobře a v případě Contagion je právě herecké obsazení rozdílem mezi průměrným a dobrým snímkem.
  • IMDB hodnocení - 6.8
  • ČSFD hodnocení - 67 %
  • Mé hodnocení - 4/5