Stránky

čtvrtek 17. května 2012

The Avengers - recenze [5/5]

Loki se vrací na zem, aby získal tesseract, mocný artefakt a zdroj nekonečné energie. Tesseract je ale zároveň oblíbenou hračkou Nicka Furyho a chce ho zpátky. Svolá tedy partu egoistických individuí s nadpřirozenými schopnostmi a Tonyho Starka, kteří mu mají pomoci jeho kostičku získat zpátky.

Přiznám se hned na začátku a bez mučení - filmy o komiksových hrdinech mám rád. Viděl jsem téměř všechny marvelovské filmy a naprostou většinu z nich jsem ohodnotil nejvyšší možnou známkou. Často možná i nezaslouženě a kdybych filmy hodnotil objektivně, asi bych musel u některých filmů hvězdičku nebo dvě ubrat (dívám se na tebe, kapitáne), ale vždycky jsem z kina odcházel s velmi příjemným pocitem. Jsou to také jedny z mála filmů, na které chodím do kina cíleně a těším se na ně dlouho dopředu.

Po přečtení předchozích řádků vám musí být jasné, že Avengers pro mě musí být něco jako splněný sen. Parta oblíbených hrdinů pohromadě na dvě a půl hodiny. Ano, těšil jsem se, ale zároveň jsem se trochu obával, jak to celé dopadne. Bál jsem se, že se tvůrcům nepovede skloubit různé charaktery postav, že se třeba soustředí jen na jednu hlavní a ostatní budou jen tak přihazovat dvouslovné hlášky. Naštěstí se ale mé obavy nenaplnily a Jossu Whedonovi se povedlo natočit přesně takový film, který jsem si přál. A se mnou miliony dalších fanoušků.

Je totiž přesně tím, co komiks charakterizuje. Je plný akce, vtipu, drsňáckých hlášek a klišé. Nejlépe všeho najednou. Už dlouho jsem neslyšel, aby se celé kino u filmu takhle nahlas a dlouho smálo jako při scénách s Hulkem (dokonce ani na Okresním přeboru a to je co říct). Hodně vtipů vychází i z různých povah hrdinů, zejména mezi svéhlavým géniem Starkem a poslušným vojákem Kapitánem Amerikou to pořádně jiskří.

Technicky je samozřejmě vše zvládnuté naprosto perfektně a s trochou nadsázky by se dalo říct, že celý film je jeden velký trik. Zejména mimozemští červi ze závěrečné bitvy vypadají opravdu impozantně. Asi ani nemá smysl mluvit o tom, že všichni hlavní hrdinové hrají skvěle, vždyť se většina z nich osvědčila už v předchozích filmech Marvelu a Scarlett Johansson i Jeremy Renner už také mají něco za sebou. Překvapivě nejvíc mi vadil výkon Samuela L. Jacksona a Cobie Smulders (Robin z How I Met Your Mother), která prostě není dobrá herečka a ani její hezká tvář to nezachrání.

U Avengers se rozhodně vyplatí zajít do kina a nečekat na DVDRip (moc dobře vás znám, vy piráti ;)), na velkém plátně a s pořádným zvukem to je opravdu zážitek, který na televizi nebo monitoru nezopakujete. Viděl jsem sice jen 2D verzi, ale dle ohlasů 3D není příliš povedené a z filmu jsem ani nezaznamenal moc scén, kde by dávalo smysl. Stejně tak jsem neviděl verzi s dabingem, ale ten asi nemá smysl nikdy. Pokud umíte anglicky, nebo alespoň číst na úrovni žáka 4. třídy zvláštní školy, jděte na verzi s titulky, zase tolik se ve filmu stejně nemluví.
  • IMDB hodnocení - 8.7
  • ČSFD hodnocení - 90 %
  • Mé hodnocení - 5/5